BLOG UNTUK BUDAK SKEMA


Sebelum ini aku x ada blog .Sebabnya mudah kerana bagi aku blog itu hanya untuk budak yang skema . Budak yang skema pula aku takrifkan sebagai budak yang duduk di hadapan kelas , menyisir rambut fesyen konservatif dan tak pandai makan chewingam dan suka makan betik keranakerana mereka mahu menjaga kesihatan dan sistem penghadaman supaya lawas . Cikgu juga sangat sayang kepada mereka ini dan mereka ada blog .

Blog , lambang budak skema .Itulah yang aku percaya sejak pertama kali aku mengenal perkataan blog .Aku tak tau apa yang diaorang tulis dalam blog dan mengapa diaorang tulis .Hanya orang skema yang buat perkara yang aku tidak faham .Mungkin jugasebab aku tidak faham , maka aku tidak jadi orang skema . Tapi , kekadang aku fikir jugak , istilah orang skema tu tepat ke pada definisi yang aku paham ??

Macam mana sekiranya budak yang anggap aku skematu , menggunakan istilah yang sama untuk aku . I mean , diaorang juga memanggil aku sebagai 'budak skema' mengikut definisi yang mereka paham .Iaitu orang yang duduk di belakan kelas , rambut tidak rapi , menjadi masalah kepada cikgu dan paling penting tiada blog !

Jadi , sebab tu ke aku ada blog sekarang sebab aku sudah menukar 'budak skema ' itu kepada budak yang tidak ada blog ? Bukan .Itu semua sebab yang tidak penting dan kritikal . Tak kisahlah , orang lain nak panggil aku apa pon , tapi yang paling penting aku bahagia . kan kan ?

9 comments:

MOFASAD said...

lama tak skema dah...

tapi otai :)

eka said...

hahaa , exactly . !

hanis said...

ko mmg skema
haaha

ekaLIFE vs mOmOx said...

at last , qo uat gakk , haha

syafiq hakimey said...

mmg la skema sangat aok ni..hehee

eka said...

ske ati laa , HAHA !

ekaLIFE vs mOmOx said...

memang skema. hehee :)

Ahmad Fakri said...

tepat sekali tok budak ini . hehee

hanis said...

haha :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...