BUKAN FILEM HINDUSTAN KALAU TAKDE ...

aku bukan tulis entri ni sebab aku baru lepas tengok cerita hindustan . tapi aku tulis entri ni lepas aku bangun tidur dan tak makan lagi . lapar dohh .

1) adegan-adegan yang melibatkan keretapi . kalau keretapi takde , relnya pon cukup lah . agaknya laa kan , kalau keretapi tu bernyawa macam kau ,mesti jidung dia kembang seinci sbab giler glamer selalu dapat offer berlakon .

2) adegan hero dan heroin  main kejar kejar kat atas bukit sampai atas gunung berapi . agaknya lah kalau bukit dengan gunung tu dah dijahanamkan untuk buat rumah yang macam kau dudk sekarang ni , diaorang nak main kejar kejar kat mana ? 

3) adegan menyanyi sekaligus menari sambil gelek-gelek punggung . lepas tu dengan tiba-tiba , entah datang dari mana ramai pulak yang ikut sekaki menari dan menyanyi . kadang tu satu kampung ikut menyanyi . kehkeh

4) adegan tukar tukar baju , tukar sari , tukar seluar segala bagainya lah dia tukar . jadi , janganlah kau tengah  syok tengok minah hindi tu bergelak . kau tengok dengan tiba tiba dia pakai baju merah  . padahal tadi pakai baju putih belang hitam jenama zara . pelik takk ?

5) adegan di mana ada pihak berkuasa yang makan rasuah , ada hubungan yang baik punya dengan orang jahat . cuma hero aje yang baik , tak makan rasuah . bila tak makan rasuah semua geng-gengnya binci sama kau . 


wasiat anak dara : aku tengah mengucapkan syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah kurniaNya fizik aku tak fail . 

16 comments:

Taufiq Tiramisu said...

satu lagi weh..bukan filem hindustan kalau cter tu tak 3 jam..lama gile..

awal ko bangun arini..terkejut aku..hahaha

eka said...

kahkah , aku tidur petang semalam xbangunbangun . tu ahh bgn cepat . pukul 5 aku bangun . sila kagum , kahkah

Barry Allen said...

Ah aok ni, cakap lah tak sabar nak tengok hindustan kat TV3 kejap lagi..

erinn kechiik said...

suka tgok cerita hindustan

Miss Dill said...

gelek-gelek~


Miss Dill^^

eka said...

@barry : haishh kau ni , tak hingin aku.baik aku ngaji . heh.
@erinn : wahh , kagum .
@miss : kahkah

muhammad adam said...

part yang gelek tu wajib ade.ko ape tau?

heheh.

Anonymous said...

x faham yg no5 tuh

eka said...

@adam : aku tau lapanjutabelaskali lagi awal dari kau .
@anon : aku pon xpaham ape aku tulis .

KiD said...

dil to pagal hei.. kya kare? hehehehee

Cik Yana said...

Lame dah tak layan Hindustan. hahaha~ pehh! terer r fizik. Cik Yana dulu time SPM asyik nama cik Yana je yang naik kene jumpa pengetua sebab Fizik. Hahaha~

BAKAWALI said...

paling suka kalau sharukhan berlakon...best2.... kal ho na ho...sedih...

eka said...

@kid : kyakarekarunamannana ??????? hambek kau , kahkah
@yana : haha , 49 je kot . nasib je tuh .
@bakawali : wah , peminat no1 ke ?

Taufiq Tiramisu said...

pukul 5? biar btol..hahahaha..aku 1% je caye..30% was2, 69% tak caye..

Rehany Park said...

eka, kalau tak minat macam mana boleh tau adegan-adegan 'wajib' diorang? heheh kantoi~ :D

eka said...

@taufiq : tak kesah ahh , ade jugak percayanya kann ? haha
@rehany : -_____- nenek aku bagitahu , heh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...