PERKARA YANG MEMBUATKAN KAU MISKIN

Cerita karut bermula sekarang ;

1] bila kau bukak tabung kau , nak ambik duit ahh konon nak belanja member makan kat secret recipe sekaligus nak menunjukkan kau agak agak kaya . Tapi bila tabung dibukak , baru kau perasan yang kau hanya kaya dengan syiling . Heheh , terpaksalah kau tipu kawan kau cakap yang resepi dekat secret recipe tu bukannya dapat dikenalpasti pon halal ke tak disebabkan terlalu secret . Heh dan diakhiri dengan makan roti canai di kedai mamak .

2] bila kau dah makan nasi lauk ikan goreng masak sambal petai 18 kali tambah dan kau rasa lapar lagi macam kau tak makan sebulan . Dan bila kau bukak peti ais dengan harapan ada benda yang boleh dimakan tapi kau terpaksa tutup balik peti ais sebab dalam tu cuma ada kicap 9 botol dengan cili kering sahaja . Nak buat cocktail pon tak boleh , heh . Kau rasa miskin dah ?

3] bila satu sekolah pakai kasut all star kecuali kau yang pakai kasut jazz star 29.90 . Dan bila orang lalu sebelah kau , dia akan buat muka yang sangat pelik macam dia nampak seorang budak sekolah dari tamadun mesir purba yang tersesat masuk sekolah dia . Dan , waktu tu jugak kau akan rasa kau lah budak yang paling miskin sebab tak pakai kasut all star . Hah , apa ni ?

4] bila kau menjadi sangat kagum dengan seorang budak yang boleh cakap 145 bahasa dan kau mula membandingkan diri dia dengan kau yang hanya boleh cakap satu bahasa iaitu bahasa melayu , tu pon tak berapa nak bagus ahh . Lepas tu kau terus kau rasa kau miskin . Eh jap , bila masa pulak bahasa ada kena mengena dengan duit ni ? Heheh -_____-

5] bila semua orang yang pakai blogspot dah ada domain sendiri . Diulangi , bila semua orang yang pakai blogspot dah ada domain sendiri kecuali kau . Kenapa perlu ulang ? Ini semua adalah usaha untuk menunjukkan bahawasanya kau miskin dan tak mampu nak beli domain sendiri . Wakakaka , ahh gua peduli apa domain je kot bukan boleh buat makan ponnnnnnn .



Wasiat anak dara : gua masih dara .

6 comments:

Taufiq Tiramisu said...

hahaha..belikan aku jazz star satu..

ekabukanmakcikkau. said...

kahkah , aku tak pakai jazz star ahh . harap maklum -___-

Anies Anessa said...

aku xkisah...aku suka bnda free..
kahkahkah

ekabukanmakcikkau. said...

kahkah , nape kau same ngan aku ? sepak nak ?

Nabiha Zaidi said...

skola aku xpkai kasot.. (okey.. tipu)

ekabukanmakcikkau. said...

nak percaya jugakkkkkkk

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...