SEBAB KENAPA AKU TAK SUKA KELUAR RUMAH , ENTRI INI TANPA RIBA . HARAP MAKLUM

kau tengok tajuk entri ni macam sakai tak dengan riba segala ? aku pon tak tahu apa kena mengena riba dengan entri aku tapi aku lagi pelik bila minah form 5 yang jual roti john masa hari sukan haritu cakap " roti john tanpa riba " kuat kuat lepas tu semua orang datang sebab percaya apa yang minah tu cakap termasuklah aku . jadi mesti kau rasa aku tulis " entri ini tanpa riba " sebab nak tarik visitors . kau salah sebab aku tulis macam tu tanpa sebab . dan aku nak bagitahu kau jugak yang sebanrnya kau boleh skip intro ni sebab dia tak ada kena mengena langsung dengan tajuk entri aku hari ni , kehkeh .

1) sebab aku rasa berdosa kalau keluar rumah lepas tu tak pakai tudung , heh
mungkin sebab aku ni baik tahap dewa kot , sebab tu lah aku takut . aku cakap betul ni , aku keluar rumah kalau nak sidai baju dengan tutup meter air yang ada kat luar sebab mak aku suruh sebab nanti paip kat siniki melimpah limpah air , tak nak membazir -___- jadi daripada kau keluar rumah tu sebab kawan kau panggil nak lepak lepak pon kau dah dapat dosa . campur dengan malas bangun solat subuh , terlupa solat zuhur sebab tulis entri , terlupa solat asar sebab tengok cerita nobita and doraemon the adventure of blah blah blah , dan kau terlupa solat maghrib sebab kau rasa lapar dan kau tak lupa solat isyak sebab kau takut kalau mati dalam tidur . fuck off ! tapi tu lah aku , memang tak layak jadi isteri kau . heh

2) sebab trauma ke fobia ke apa dengan budak tu
alah kau ni budak yang aku sdok sibuk cerita kat kau tentang dia tinggalkan awek dia masa dia nak pergi top-up tuh , tak ingat jugak ? kau pilih nak kena terajang ke nak klik sini ? cepat ahh pilih . tapi budak tu tak tahu dah jahanam ke mana , kali terakhir aku nampak dia masa aku tengah tunggu kereta habis sebab aku nak mati cepat dengan melintas jalan atas sebab malas nak naik jejantas , aku ternampak dia dengan awek dia kot naik motor . awek dia belajar dekat sebelah sekolah aku , kira jiran ahh ni ? apa apa je lah .

3) sebab mak aku cakap kat luar banyak orang jahat 
lagi lagi keluar cerita pasal nurin apa ntah nama mati sebab kena lipat dalam beg blah blah blah , lagi lah mak aku tak kasi keluar rumah lagi lagi masa tengah hari . kalau kau keluar jugak , memang kena ceramah 24 jam lah . aku pon tak tahu yang aku tak keluar rumah sebab terpedaya dengan helah mak aku ke apa . kau rasa ?

4) sebab dengan adanya internet yang tiba tiba laju pulak line dia 
kau tahu je lah kan , nak dapat internet laju macam kena tunggu bulan jatuh ke riba . bapaknya lah lambat nak mampos . lepas tu tiba tiba internet kau nak laju pulak , takkanlah kau nak keluar rumah untuk tengok persatuan makcik makcik sedunia mengumpat kot . baik kau hentam blogging ke paling bangang pon facebooking atau tweeting . -___-

5) sebab kau tak nak mengorbankan masa tidur kau , jap ada kena mengena ke ?
mesti kau ingat aku tengah cerita pasal keluar rumah pada waktu malam macam bohsia bohjan apa lah sebab tu lah ada tajuk " sebab kau tak nak mengorbankan masa tidur kau , jap ada kena mengena ke ?" kan ? kau salah lagi , kahkah . maksud aku , kalau kau keluar rumah petang ahh kan sebab buat aktiviti lepaking dengan kawan kau padahal homework giler banyak . nanti malam malam kau kena tangguhkan buat taik mata sebab nak siapkan homework yang giler banyak sekali lagi . kau sanggup ? aku tak sanggup . ceh , padahal tiap tiap hari pon macam tuh -____-

the end .
ahh kau ingat ni fairytale ke apa 
nak the end segala hah ?




wasiat anak dara : sekarang aku sedang tunggu saat saat akhir menghabiskan tulis entri sambil menghadap report fizik yang baru siap tulis tajuk .

13 comments:

anies anessa said...

eleh,kau ingat kau aje ke jenis tak kluar rumah...kahkahkah

DaRk ViRusZ said...

wow!!!umi aq suruh aq cari calon istri cm ko la..tp xpe la..aq taw kita xspadan..aq lg encem dri ko..keh3

saljihitam said...

no.3 selalu kena. agagag~

EkaBukanMakcikKau said...

@anies : hah , nape kau pon same . Ada geng lah , kahkah .
@darkvirusz : cakap jelah aku terlalu cantik untuk kau , lalala
@saljihitam : haha , samelah

muhammad adam said...

Haish , bangang jeh gaya . Haha

muhammad adam said...

Aok ni borok je keje eh? Malam ahad ari tu aku nak nmpak ko kat chowkit , ape barang ? Hehehe

Anonymous said...

Kau memang sakai,haha

EkaBukanMakcikKau said...

@adam : bangang ahh aku tak nampak pon kau camno kau bolehnmpak aku ? Borok lebih , kahkah
@anonymous : fuck off (:

myra rara said...

ekelehhhhhhhhhhhhh
HAHHA

Taufiq Wr said...

x payah ah kuar umah..adik aku yg pompuan tu pun x kuar umah..org laki je bleh kuar umah..hahahhaa

EkaBukanMakcikKau said...
This comment has been removed by the author.
EkaBukanMakcikKau said...

@myra rara huarghhhhhhh

EkaBukanMakcikKau said...

@taufiq kau laki keh ? baru tahuuuu , ouhh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...