REVIEW FILEM ; MENGAPA KAU REBUS MAK AKU ?

kembali semula kita dalam review filem megapa kau rebus mak aku ? kali ni aku nak buat review pasal filem yang menampilkan irama grungeee , keles gitu ! ini pastinya daripada aku , pakar serba-serbi dalam bab perfileman , ehemm ehemm . dulu aku ada buat review pasal filem 'mulut awekku berbau kerbau ' . siapa siapa yang rajin ngat nak pergi terjah cari ahh sendiri kat mana post tu  , aku malas nak letak link . kehkeh .


kau ada , jom ahh tengok sinopsis dia .

cerita sedih yang pasti menggegarkan dunia tanah air vietnam dan tibet selama dua tiga minggu ini . filem arahan mamat tambori a.k.a jiran sebelah rumah gua yang berasal dari Chulalongkorn cuba membawa penonton yang emosional untuk menyelami kehidupan yang pasti merobek hati dan jiwa masakini .

Manakala kos untuk filem ini menelan belanja rm2.20 sedirham . Tak lupa jugak pengarah cuba menampilkan pelakon-pelakon baru berbakat yang diambil dari Kampung Chubadak,Sentul .

Seramai 18,000 pelakon dipaksa berlakon dalam filem ini . Cerita yang mengisahkan seorang jiran yang terebus jirannya yang baru pindah kerana menyangkakan jirannya itu seekor itik . Ini disebabkan muka jirannya yang baru pindah itu hampir sama dengan seekor itik . sangat menakjubkan eh .

Tiada ending dalam cerita ni .Begitu jugak dengan konti,kuih koci dan tayar basikal tidak diselitkan dalam filem ini menyebabkan filem ini begitu hebat sekali . bangga bangga . Aku rasa filem ini akan disiarkan dalam dua tiga jam lagi di mana mana pawagam yang ada dekat dengan rumah kau mahupun rumah nenek kau . kau pergi la tengok , gerenti ada punya . percayalah , muka ni nak tipu ? ishish


wasiat anak dara : pakwe aku nick santino kirim salam kat kau semua. hapeeeee ? kau kata siapa nick santino ? kuang hajoo betul mulut , dia kan vocalist a rocket to the moon . majulah sikit wehh .

13 comments:

jsl; said...

nick santino tu adik tiri aku. malam2 kitorng selalu gossip. dia cakap dia tak pernah suka pun kat kau, tapi kau asek terhegeh hegeh kat dia hari hari. HAHAH

Anonymous said...

best sgt keeeeeee?tu soklan kene jawab.haha

ekabukanmakcikkau. said...

@rehany : eh , kau ni xtgk ke kat twitter kitaorg bercintan cintun gitu ? sabor je lahh
@mahfudzah : best wohhhh

adik zac efron said...

comel la awek kecut tu,terpegun gua
cer kirim salam kat dia,mekasihh

adik zac efron said...

gua dah terjah tadi,tapi yg gua pelik nape gua sorang jeh yg g terjah mne org len erk?!!gua pelik ni.

bradPITT said...

kau sakai

Hey Watafak said...

kaki kncing lu bhai

Taufiq Tiramisu said...

lepas ni kau kena review filem Mengapa tahik kambing busuk..filem tu aku buat..aku baya kau 15ratus rupiah bila dah siap nanti ok?

Jaune said...

oi, pahal aku rasa sinopsisnye macam ciput je,isy3.?

ekabukanmakcikkau. said...

@adam : well , nenek kau kan . Kehkeh , ye lah aku akan .
@bradPITT : kau pon adam , lalala

ekabukanmakcikkau. said...

@heywatafak : tgk kaki ahh ,heh
@taufiq : tgk ahh dulu . Org tgh beratur nak kene review ni . 15 ratus rupiah ? Boleh ahh , mkn mee sedap .
@jaune : tu ahh pasai , hai sayang (:

adik zac efron said...

Dah kirim belom?

ekabukanmakcikkau. said...

@adam : dah , malam dia ajak kau clubbing . Heheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...