AKU DALAM USAHA MENGURANGKAN DOSA

Ini cara aku . sila jangan menyibukkan diri kamu kamu , ea .

1) tak keluar rumah.
Apa yang aku dapat kalau aku keluar rumah ? dapat dosa saja . aku tau korang nak cakap ‘bergaul dengan jiran , eratkan hubungan sillaturrahim ‘ . aku keluar rumah tak pakai tudung . maksud aku , keluar dari pagar rumah , ea . sila selalu fikir positif tentang aku . aku budak baik baik . tak pakai tudung , tak tutp aurat laa kan kan ? sudaa dapat dosa . tak keluar rumah since 2007 . tapi menjadi lebih tegar pada 2009 . ada orang ingat anak mak aku ada 4 , padahal 5 laa . sialan .

2) xkeluar dengan kawankawan.
Apa yang aku dapat kalau aku keluar . lain laa kalau diaorang cakap ‘ jom keluar , study’ . tapi diaorang cakap ‘ jom keluar , ambik angin ‘ . wth ? setiap hari ada orang buat maksiat . ye laa , cuci mata . ap salahnya kan kan ? alasan aku untuk tidak keluar ; tidur itu membahagiakan .

3) boyfie ? sila berambus ikut jalan sini .
Apa yang aku dapat kalau aku ada boyfie ? tolonglaa faham . aku daa cukup kasih sayang .aku adalah gadis moden yang tak perlukan lelaki untuk hidup . kalau ada boyfie , maksiat mesti jalan kan kan ? walaupun , ‘ awak , tangan awak cantik . boleh saya usik sikit tak ? sikit saja .’ huhh . “cinta itu perlu apabila aku rasa aku tak perlu pelajaran dalam hidup aku “ created by eka , 9.51 pm . 23.7.09. lepas putus cinta , lalalaa .

wasiat anak dara ; satu je aku tak boleh buat , berhenti mencarut . LOL .

abaikan gambar ini (:

20 comments:

Cik Norfa said...

:) lepas ni mencarut pun kena berhenti taw..sikit2..

Ahmad Fakri said...

ko mencarut pasal ape???

eka said...

nofa ; definitely =..=

fakri ; macammacam,pasal koe sekali =..=

SAZZY said...

putuscinta?sebab tu la xmao cplee kan?

Nur Aina Fatihah said...

kristen stewart?

eka said...

sazzy ; bukan , janganLAA =..=

aiainana ; yupyup , sila abaikan =..=

muhammad adam said...

usik usik ? tak men la .

Mohd Nor Quiyyum said...

ak klu jln ngan perempuan jarak mesti 3 meter

Kuman Chaos said...

banyak cara nak elak dosa.. :)
Kuman "warkah sedih seorang bapa" Entry

eka said...

adam ; WAKLU , mangkuk !

quiyyum ; HAHA =..=

kuman ; betolbetol =..=

ard said...

duk umah itu best. lagi kalau ade komputer, psp dan juge internet. yosh!

K I E R A said...

Duk rumah memang heaven ! :)

Bert said...

jgn dok umah saja, p la dapor tlg mak masak

ctpayong said...

bagus...tapi kenalah bersederhana sbb niat itu penting.

lidah itu lebih tajam dari pedang.

kak ct babab kalau suka men"c@#$t"

KERDILDESA said...

ala,, oke saja..
tak semsetinya keluar rumah je tros dapat dosa.. pokok pangkal hati kita jugak ..
=)

She's retarded said...

saya pun tak suka keluar bila kengkawan ajak hang out. Home alone, katak bwh tempurung n xsporting adlh things yg dorang selalu cakap.

Saya pun suka mencarut. Salahke?
Haha

eka said...

ard ; HAHA , tau xpe .

kiera ; =..=

bert ; yelaayelaa , cam bagus jer =..=

ctpayong ; =..=

kerdildesa ; yupyup

she's retarded ; HAHA , kesian . mencarut ? salah tuu sbnarnye , hehee (: , tp uat gaxx =..=

Ahmad Fakri said...

xsemestinyee ko cakap betol .

eka said...

yupyup , blablablaa =..=

farhan said...

sapa ckp mencarut tu tak salah...salah tau dlm agama...dosa..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...