BILA NENEK KAU DATANG RUMAH

Apa akan kau buat kalau nenek kau datang rumah ? takut giler , buat muka slamber , apa aku kesah ? tiga jawapan sebenarnya . tapi aku rasa macam kesengalan bila nenek aku di rumah .

Macam kalau aku nak makan , aku akan pergi dapur dan ambik pinggan dan ambil nasi dan lauk dan makan . tapi ia akan berubah macam ni , aku pergi dapur , ambik pinggan , ambik nasi dan ambik lauk dan mak aku pon menjerit “ along , bubuh nasi kat nenek sekali” dan aku akan “haisshh , kacau daun betul” dan aku akan ambik pinggan dan bubuh nasi dan bubuh lauk . lepas tu , nenek aku akan buang sikit nasi tu sikit sebab dia kata terlalu banyak padahal sangatlah sikit .

Nenek aku akan makan kat bawah dan aku akan makan kat atas . mak adik adik adik adik aku akan makan kat bawah . dan mak aku cakap “dia orang bandar , tak biasa makan bawah ni” . dan diaorang akan gelak . dan itu sangat skema tau . lepas tu akan masuk cerita lain iaitu cerita aku tak nak kahwin . dan diaorang akan cerita dari a sampai z . dan aku akan terus jadi pekak . itu lebih baik .

wasiat anak dara ; jangan bercakap ketika makan .

7 comments:

Rc said...

salamun alaikum,

erk..nenek? opah bole?
dan erk...
xpe la isi mse die nga ade...
da xde nti isi ayat quran lak

reality check?
check! check!

check mate.>_0

L.A

Cazari said...

1 people like this

eka said...

rc ; insafff !

cazari ; please jangan tekan unlike ukeyy ?

Payche said...

also like =)

+qAsiH naDiRa+ said...

hehehe~bese la 2~kalo dah jadi anak dara ni mmg itu la perbualan hangat diorg kan~
n__n

eka said...

@ payche ; hee (:

@ qasih ; taa mauu !

aming said...

haha..lps ni mu try r mkn atas bumbung plak.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...